https://didshahr.ir/26744

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل 38 صدم درصد( کمتر از نیم درصد) بوده است و رتبه اردبیل در بین استان ها رتبه 24 بوده است.

رتبه 24 اردبیل در وصول مالیات

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با حضور در مسجد و دیدار با مؤدیان محترم مالیاتی ضمن سخنرانی، به سؤالات آنان پاسخ های لازم را ارئه داد.

داریوش سرخانی مقدم مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با تبریک هفته فرهنگ سازی مالیاتی و ولادت امام موسی کاظم (ع) و ارائه گزارشی از اهمیت درآمدهای مالیاتی وصول شده طی سال 1401 از مشارکت اقشار جامعه اعم از حقوق بگیران، صاحبان مشاغل مختلف از قبیل مهندسان ، پزشکان، اصناف و بازاریان هم چنین اشخاص حقوقی و حتی مصرف کنندگان در پرداخت مالیات و مشارکت حداکثری آنان و ارائه اظهارنامه قدردانی و تشکر کرد.

وی افزود: کل اظهارنامه های تسلیمی و فرم تبصره ماده 100 در سال 1400 77.970 اظهارنامه بود که این رقم در سال 1401 به 98.896 اظهارنامه رسید که این امر ناشی از 2 عامل افزایش تعداد مؤدیان فعال در سال 1401 که نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

وی افزود: سرشکن نمودن حجم فعالیت اقتصادی توسط برخی از مؤدیان از یک پوز به چند پوزی که متعلق به بنگاه اقتصادی نمی باشد.

این مقام مالیاتی گفت: کل درآمدهای وصول شده استانی طی سال1401 مبلغ 1830 میلیارد تومان است، در حالیکه مالیات وصول شده در کشور طی سال 1401 ، 472 هزار میلیارد تومان بوده است و سهم استان اردبیل 38 صدم درصد( کمتر از نیم درصد) بوده است و رتبه اردبیل در بین استان ها رتبه 24 بوده است.

سرخانی مقدم در ادامه ضمن تبیین توزیع عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها از ابتدای قانون مالیات بر ارزش افزوده اذعان کرد: بیش از مبلغ هزار و شش میلیارد تومان لغایت 1401 به شهرداری و دهیاری های استان تسهیم و واریز گردیده است.

وی افزود: بیش از 120 میلیارد تومان طی سه ماهه اول سال 1402 بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع گردیده که سهم صرفاً شهرداری اردبیل از مبلغ یاد شده مبلغ 423 میلیارد تومان لغایت 1401 و مبلغ 48 میلیارد تومان طی سه ماهه اول 1402 بوده است.

سرخانی گفت: طبق اعلام نظر شهرداری اردبیل مبالغ واریز شده طی سال 1401 به احداث و تکمیل همسطح سازی و دیوار کشی و زیبا سازی آرامستانهای سطح شهر مبلغ 96 میلیارد تومان هزینه شده است.

در این جلسه به سؤالات و ابهامات حاضرین توسط مدیر کل پاسخ ها و راهنمایی لازم داده شد.

در پایان مجمع صنفی بازار و کسبه حاضر در مسجد از مدیر کل امور مالیاتی از بابت رفع مشکلات مالیاتی مؤدیان و افزایش تعامل با آنان تقدیر و تشکر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.