https://didshahr.ir/27320

از ساحلی در وسط صخره‌های شیب‌دار یونان تا ساحل صورتی باماها، شن‌های سیاه ایسلند، منطقه دریایی متروکه در ترکیه و … که تماشای‌شان مسحور کننده است.

دریاچه نمک ارومیه salt Lake
نویسنده : مجید حسین زاده

ساحل‌ها از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری به حساب می‌آیند. مرز بین خشکی و دریا، یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که قدم‌زدن در آن حس خوبی به انسان می‌دهد. به همین دلیل است که شاعران زیادی در طول تاریخ، احساس خود را با ساحل و دریا گره زده‌اند و متن‌های احساسی زیادی در این باره سروده‌اند. همچنین این جمله را هم بارها در شبکه‌های‌اجتماعی دیده‌اید که «مثل ساحل، آرام باش». ساحل‌ها به دلیل جذابیت طبیعی که دارند، همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند. سواحل متعددی در جهان وجود دارند که همانند تکه‌ای از بهشت هستند و حتی تماشای آن‌ها می‌تواند مسحورکننده باشد. در ادامه، مروری داریم بر زیباترین سواحل جهان خواهیم داشت که می‌تواند برای مدتی، ‌هرچند کوتاه، شما را از زندگی پرمشغله‌ امروزی دور کند و حس خوبی به شما بدهد.

1- شن های سیاه و صخره‌های عجیب ایسلند

از جالب‌ترین ساحل های زیبای جهان بدون شک می‌توان به ساحل ماسه‌سیاه ویک یا ساحل رنسفیارا اشاره کرد. این ساحل به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور ایسلند شناخته می‌شود که به رنگ سیاه شن‌های ساحل و صخره‌هایی با فرم‌های عجیب و خاص و غار شگفت‌انگیز ساحل معروف است. ساحل رنسفیارا به دلیل وجود سنگ‌ها و شن‌های آتش فشانی رنگی تیره به خود گرفته و تجلی قدرت و زیبایی در یک کادر است. این ساحل برای قدم زدن و تماشا کردن مناسب است که تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم می‌زند.

2- ساحل مخفی مکزیک

ساحل عشق یا همان ساحل مخفی ماریتا از جالب‌ترین جاهای دیدنی در مکزیک است. این ساحل به شکل گودالی گرد بین صخره‌های سنگی پنهان شده و جذابیت آن هم به دلیل همین موضوع است. ماریتا در سمت غربی کشور مکزیک قرار گرفته و به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای گشت‌و‌گذارهای رمانتیک و سفر ماه عسل محسوب می‌شود. شکل‌گیری این ساحل به دلایل متعددی گزارش شده است؛ عده‌ای آن را حاصل بمباران عمدی توسط دولت مکزیک به دلیل آزمایش‌های نظامی می‌دانند. در حال حاضر این ساحل زیبا مکانی برای انجام تفریحاتی مانند قایق سواری یا غواصی است.

3- تفریحی‌ترین ساحل جهان

هاوایی آمریکا، مرکزی برای تفریحات آبی و لذت بردن از ساحل در جهان شناخته می‌شود. ساحل ماکنا که در جنوب جزیره مائوئی قرار دارد به دلیل شن‌های طلایی و تعداد زیاد روزهای آفتابی‌اش در جهان شهرت دارد. تجربه تفریحات آبی متنوع مانند اسنورکلینگ(غواصی در سطح آب با کمک لوله تنفسی)، بوگی ‌بوردینگ(موج‌سواری با خوابیدن روی تخته)، اسکیم ‌بورد(سُر خوردن و لغزیدن روی امواج)، بدن‌سازی، موج‌سواری، ماهیگیری و غواصی در این ساحل از جاذبه‌های محبوب آن است. ساحل ماکنا بخشی از پارک ایالتی ماکناست و در فاصله کمی از آن درخت‌های سرسبز پارک قرار دارد. دیگر زیبایی این ساحل جنوبی آمریکا تماشای غروب و بازتاب نور خورشید روی شن‌های طلایی ساحل است.

4- بهترین ساحل برای موج‌سواری

ساحل پیها در 45 کیلومتری شهر اوکلند نیوزیلند واقع شده است. سنگ عظیم‌الجثه و ۱۶ میلیون ساله‌ Lion Rock در این ساحل قرار دارد که تصویری از آن در کتابچه‌ تلفن و تمبرهای پستی این ناحیه چاپ شده است. تپه‌های سرسبز در راستای خط ساحلی دیده می‌شوند، جوی‌ها و انشعابات آب هم در این ناحیه به دریای تاسمان می‌ریزند. نکته‌ جالب درباره‌ ساحل پیها، وجود شن‌های تیره‌ای است که در نتیجه‌ مواد معدنی آتش فشانی تشکیل شده‌اند. این ساحل همچنین یکی از بهترین مناطق اقیانوس آرام و سواحل جهان برای موج‌سواری به شمار می‌رود.

5- ساحل صورتی

ساحل‌های زیبا همیشه به رنگ شن‌های طلایی نیستند و گاهی بر اثر اتفاقات طبیعی می‌توانند رنگی منحصر به فرد داشته باشند. ساحل صورتی باهاما یکی از موارد استثنایی در بین ساحل‌های زیبای جهان است که ساحلی به رنگ صورتی دارد. در حدود 3مایل از این ساحل، شن‌های صورتی امتداد داشته و تصویری رویایی را در چشم بیننده می‌سازد. علت صورتی شدن شن‌های ساحل باهاما وجود حشرات مرجان میکروسکوپی در بین دانه‌های شن است. ترکیب آب زلال و آبی با شن‌های صورتی این ساحل را به یکی از جاذبه‌های دیدنی باهاما تبدیل کرده است. باهاما کشوری انگلیسی‌زبان و شامل بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک در اقیانوس اطلس است که در شرق فلوریدای آمریکا و در شمال کوبا قرار دارد.

6- بهشت عاشقان عکاسی از طبیعت

اگر به دیدن صخره‌های طبیعی و چشم انداز دریا با غاری از جنس شن و ماسه‌هایی به رنگ بنفش ارغوانی علاقه دارید، ساحل بنفش فایفر کالیفرنیا تصویری کامل از این رویاست. ساحل فایفر یکی از محبوب‌ترین سواحل در کالیفرنیای آمریکاست که به عنوان بهشت عشاق و دوستداران عکاسی از طبیعت هم شناخته می‌شود. رگه‌های بنفش رنگی که در شن‌های این ساحل دیده می‌شود، نتیجه شسته شدن رسوبات منگنز توسط آب دریاست. تلألؤ نور خورشید در هنگام غروب روی این ساحل تصویری ماندگار را خلق می‌کند که هر گردشگری را به سمت خود جذب خواهد کرد.

7- وسط صخره‌های شیب‌دار

یونان به داشتن ساحل‌هایی زیبا برای تفریح و گذران اوقات‌فراغت در بین سایر کشورها معروف است. یکی از زیباترین ساحل‌های جهان هم در این کشور و در اطراف جزیره زاکینتوس قرار دارد. ساحل ناواگیو شهرت خود را مدیون صخره‌های شیبداری است که اطراف آن را احاطه کرده است. این ساحل شنی، یک مکان زیبا برای گذراندن اوقات‌فراغت در طول روز است. زیبایی این ساحل موجب شده تا بسیاری از کشتی‌های تفریحی کروز و گردشگران کشور یونان این ساحل را به عنوان مقصد خود برای تجربه تفریحات دریایی و تماشای غارهای اطراف ساحل اختصاص دهند.

8- تمیزترین شن‌های ساحلی

استرالیا به عنوان سرزمین ساحل‌های رویایی شناخته می‌شود. یکی از دیدنی‌ترین ساحل‌های این کشور ساحل بهشت سفید در بزرگ‌ترین جزیره در ویتساندی است. تمیزترین شن‌های ساحلی در جهان را می‌توان در ساحل وایت هون استرالیا مشاهده کرد. این ساحل متشکل از مرداب‌ها و خلیج‌های مختلفی در کرانه ساحل بوده که بر جذابیت طبیعی آن بیش ازپیش افزوده است. شن‌های این ساحل ۹۸ درصد سیلیکای خالص سفید هستند که باعث می‌شود رنگ آن به طرز عجیبی سفید دیده شود به‌طوری که درخشش آن‌ها چشم را می‌زند. شن‌های سفید این ساحل موجب می شود تا آب دریا به رنگ آب نیلی روشن یا سبز دیده شود و تصویری بی نظیر را خلق کند.

9- منطقه دریایی متروکه ترکیه

تالاب آبی ترکیه یکی از زیباترین سواحل دنیاست. خط ساحلی این دریا، قطعه‌ای از تایلند را یادآور می‌شود که در میانه دریای اژه و مدیترانه قرار گرفته است. قله‌های سرسبز به زیبایی در حاشیه آب‌های فیروزه‌ای و شفاف قرار گرفته‌اند و شبه‌جزیره‌های کوچک، خط‌های ساحلی را از یکدیگر جدا کرده است. این تالاب که در ۱۶ کیلومتری شهر فتحیه واقع شده، در واقع پناهگاه دریایی ملی است؛ بنابراین هیچ منظره‌ ناخوشایند یا آلودگی محیطی وجود ندارد که چشم‌انداز طبیعی را خراب کند. از امتیازهای تالاب ترکیه می‌توان به غواصی اشاره کرد. غارهای جذاب و مناطق دریایی متروکه در این ناحیه به فراوانی دیده می‌شود که لذت غواصی را بیشتر می‌کند.

10- محل هنرنمایی دی کاپریو تایلند

گوشه‌ای پنهان در جنوب تایلند که با چند ساحل کوچک و بزرگ در محاصره 3 صخره بلند، تصویری همانند کارت پستال‌ها را به ذهن تداعی می کند. این تصویر اما حقیقت دارد و در جزیره معروف کوه فی‌فی کشور تایلند با عنوان خلیج مایا شناخته می‌شود. این منطقه همانند بهشتی روی زمین است که گردشگران بسیاری به دلیل منظره زیبای آن هر سال از این ساحل بازدید می‌کنند. خلیج مایا از سه طرف با سه صخره به ارتفاع 100 متر محاصره شده است و داخل خلیج چند ساحل پنهان وجود دارد. این خلیج یکی از مقصد‌های اصلی طرفداران غواصی و موج سواری است. همچنین به دلیل فیلم برداری فیلمی با بازی لئوناردو دی کاپریو در این ساحل آمار بازدیدکنندگان آن بیشتر از قبل شده است.

11- ساحلی به‌طول 120 کیلومتر در استرالیا

مسافتی طولانی که شاید به اندازه فاصله بین دو شهر باشد، طول یک ساحل در کشور استرالیاست. این ساحل به شکل یک خط صاف به طول 75 مایل(تقریبا 120 کیلومتر) در کوئینزلند استرالیا بوده و از این نظر مورد توجه گردشگران است. این ساحل در حقیقت یک باند فرودگاه است که گردشگران می‌توانند از مناظر زیبای اقیانوس و ماهیگیری در کنار آن لذت ببرند. به‌علت امواج ناآرام و متلاطم و همچنین جمعیت زیاد کوسه‌ها در آب‌های این منطقه، شنا در این ساحل توصیه نمی‌شود اما این ساحل سفید، جذابیت‌های بصری زیادی دارد.

شنا در ساحل دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.