https://didshahr.ir/5390

ورود کم سابقه چندین هزار گردشگر و مسافر به شهر زیبایمان خلخال در ایام تعطیلات عید فطر شاید بهانه ای باشد کمی به خودمان بیاییم.

 

جاده خلخال پونل

 

به گزارش دیدشهر، این روزها همه و همه به ویژه تعدادی از کانال ها و پیج های فضای مجازی به دلیل کمبود برخی امکانات از مسئولین مربوطه انتقاد می کنند و با اینکه انتقاد باید از جنس سازنده باشد ولی به نظر بنده خودمان و همه مردم نیز به عنوان شهروند اجتماعی می توانیم در حل مشکلات و همچنین در جذب توریست و گردشگر نقش بسزایی داشته باشیم.

از بهبود فرهنگ رانندگی گرفته تا روابط اجتماعی موثر حتی در راهنمای گردشگران و همچنین رعایت برخی از مسائل.یکی از تعاریف پایه توریست این است که حداقل باید بیست و چهار ساعت در یک مکانی مستقر باشد. پس همه تلاش و تمرکزمان برای تحقق این مسئله باید دوچندان باشد.

 

خلخال

 

مدیریت گردشگران بوسیله مسئولین ذیربط همیشه هم بر مبنای بودجه و مسائل مالی نمی تواند متصل باشد.نصب بنرهای گردشگری برای معرفی مکان های توریستی، برگزاری جلسات و همایش های مربوطه، هم اندیشی با جوانان و دانشجویان و همچنین بازاریان و سایر صاحبنظران در این مواقع و استفاده از تجارب آن ها و همچنین تبادل اطلاعات خیلی از مشکلات ما را بصورت بسزایی حل خواهد کرد.

همچنین مثال های ساده از کمبودها که با مدیریت صحیح براحتی می توان حل کرد:نبود ایستگاه های راهنمای گردشگران به ویژه در ورودی های شهر، نبود نگهبان در پارک ها و مناطق تفریحی مانند منطقه گردشگری ازناو، عدم مدیریت مستمر بر هتل ها و رستوران ها، عدم مدیریت سوئیت ها و اجاره منازل توسط گردشگران،کمبود تابلوهایی راهنمای مسیر در برخی از خیابان ها، عدم آمادگی کامل برای ورود حجم گسترده گردشگران و خیلی از موارد که به دلیل گستردگی آن در اینجا نمیشه بیان کرد.

 

خلخال

 

این یادداشت بنده هم در بعد اجتماعی به عنوان دلنوشته به عنوان شهروند اجتماعی که در رابطه با چند موضوع مرتبط بهم از کمبودها، مشکلات، کمک مردم و مدیریت بسزا بود.

امید است همه ما بتوانیم از تجارب به دست آمده استفاده کرده و سهم کوچکی از توسعه گردشگری و رفاه و بهبود زیرساخت ها را ایفا کنیم.

 

 آرمین تقی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.