https://didshahr.ir/6475

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای هدف گردشگری معضلی گریبان گیر است که مطالعات طرح‌های توسعه را نیز با مشکل مواجه کرده و نظم بخشی به ساخت و ساز را متزلزل می‌کند.

 

ساخت وساز- زمین خواری

 

به گزارش دیدشهر، موسی کنعانپور در جلسه مبارزه با زمین خواری اظهار کرد: در شهرستان‌های سرعین، مشگین شهر، خلخال و نمین تعداد ساخت و ساز‌ها در روستا‌های هدف گردشگری بیشتر از سایر نقاط استان است.

وی افزود: لازم است سازمان جهاد کشاورزی با همکاری دهیاری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌ها در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدامات جدی انجام دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌های هدف گردشگری، مطالعات طرح‌های توسعه را نیز با مشکل مواجه کرده و نظم بخشی به ساخت و ساز را متزلزل می‌کند.

کنعانپور با بیان اینکه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در داخل شهر اردبیل نیز وجود دارد و نظارت خوبی بر آن انجام نمی‌شود، خواستار بررسی‌های بیشتر در روند ساخت و ساز بعد از تعیین تکلیف نهایی شد.

وی همچنین به اعمال تغییرات در ساختمان‌های مسکونی و تبدیل پارکینک به مرکز تجاری خواستار جلوگیری از اقدام غیرقانونی در این زمینه شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی اعتبارات عمرانی سال ۹۷ را کلا جذب کرده‌اند و با رویکرد حاکم ۱۰۰درصد این اعتبارات جذب می‌شود.

کنعانپور اظهار کرد: کیفیت پروژه‌ها باید با نظارت دلسوزانه شورای فنی و دفتر فنی استانداری مورد ارزیابی قرار گیرد و زمان اجرای کار نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی افزود: با توجه به تغییر رویکرد جذب اعتبارات عمرانی، دستگاه‌های اجرایی باید در اسرع وقت آخرین وضعیت جذب اعتبارات سال ۹۷ را تعیین و تکلیف کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل با بیان اینکه در سال ۹۸ ارتقای کیفیت، مورد تاکید کمیته فنی است افزود: دستگاه‌های اجرایی با جذب ۱۰۰درصد اعتبارات عمرانی باید کیفیت را فدای کمیت و سرعت نکنند گر چه زمان نیز برای اتمام پروژه‌ها مهم است.

کنعانپور با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در استان اردبیل در بخش عمران تعریف شده است گفت: بیشتر دفاتر فنی و شهرداری‌ها در حوزه عمرانی حرفه‌ای هستند و تلاش کنند در کمترین زمان ممکن اسناد خود را تهیه و تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.