https://didshahr.ir/686

به منظور حفظ و صیانت از منابع آبی طرح جلوگیری از دخل و تصرف بستر رودخانه‌ها در اردبیل اجرا می‌شود که در این زمینه دهیاران وظایف مهمی برعهده دارند.

خشکسالی

به گزارش دیدشهر، باید حفظ منابع آبی و جلوگیری از دخل و تصرف حریم رودخانه‌ها به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار داده شود چرا که هم‌اکنون زنگ خطر بحران آب در دشت اردبیل به صدا درآمده و غفلت و بی‌توجهی عامل اصلی این مشکلات است.

بیشتر برداشت بی رویه و حفر چاه در روستاها اتفاق می افتد که در این راستا انتظار می‌رود دهیاران با حساسیت ویژه دنبال این مسئله باشند و طوری نباشد که بابی‌توجهی و غفلت منابع آبی هدر رود و نتوانیم آن طور که باید و شاید از منابع آبی صیانت کنیم.

بی‌شک با مشارکت دهیاران می‌توانیم صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها را محق کنیم و همکاری باید به گونه‌ای باشد تخلفات احتمالی اطلاع‌رسانی شود تا از هر گونه اقدام تخلف وار در این زمینه جلوگیری به عمل آید.

متاسفانه عدم رعایت قوانین مربوط به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه سبب تشدید خسارت سیل شده و علاوه بر آن اجرای طرح هادی روستایی و ساماندهی روستاها نیز با مشکل مواجه شده‌اند که باید در این زمینه برای جلوگیری از تشدید خسارت‌ها برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم.

هم‌اکنون برداشت غیرفنی شن و ماسه توسط روستاییان از حریم و بستر رودخانه‌ها در استان نیز از برنامه‌هایی است که به منظور جلوگیری از انجام اقدامات خسارت بار مبنای کار قرار گرفته و سبب به وجود آمدن وضعیت نامطلوب در این مسیرها شده است که باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.