https://didshahr.ir/7545

دبیر جشنواره فرهنگ و زبان زیست بوم گفت: این جشنواره با محوریت معرفی فرهنگ منطقه سرسبز شاهرود خلخال و روستای گردشگری لرد برگزار شده است.

گردشگری استان اردبیل | دیدشهر (didshahr.ir)

 

خلخال

 

 

جواد تابستانی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ و زبان زیست بوم روستای بزرگ «لرد» در بخش شاهرود اظهار کرد: این جشنواره با محوریت معرفی فرهنگ منطقه سرسبز شاهرود شهرستان خلخال، روستای گردشگری لرد، تجلیل از مشاهیر و مفاخر منطقه لرد و تجلیل از فرزند اولین شهید مدافع حرم شهرستان خلخال برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره از پزشکان روستای لرد که جزو مفاخر و متولد این روستا و اکنون در حال خدمت در سراسر کشور و جهان به مردم هستند تجلیل گردید.

لرد خلخال میزبان نمایشگاه صنایع دستی

دبیر جشنواره فرهنگ، زبان و زیست بوم روستای بزرگ لرد در خصوص سایر برنامه‌های امروز در منطقه «تالشه دره» روستای لرد گفت: در کنار برگزاری بازی‌های بومی و محلی که با همکاری اهالی روستای لرد و اداره ورزش و جوانان و اداره میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد غرفه‌هایی از فروش و تولید قالیچه، شال بافی و گلیم و فرش دستباف روستای لرد برپا و محصولات این غرفه‌ها نیز به فروش رفت.

تابستانی در خصوص بازی‌های بومی و محلی این جشنواره نیز به بازی‌های اجرای شده کمربندبازی، خان بازی، آخور آخور اشاره کرد و اظهار داشت: استقبال مردم به حدی بود که بیش از ۷ هزار نفر جمعیت در این جشنواره حضور داشتند.

پتانسیل های لرد در اولویت نگاه دولت

فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود روستای «لرد» به‌عنوان پرجمعیت‌ترین روستای جنوب استان اردبیل گفت: پتانسیل‌های این روستا برای جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف از جمله تاسیس واحد تولید آب معدنی و اشتغال‌زایی برای جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله داروهای گیاهی در اولویت نگاه دولت قرار دارد.

گفتنی است؛ منطقه گردشگری «تالشه دره» روستای «لرد» شهرستان خلخال در بخش شاهرود به‌دلیل هم‌مرز بودن با روستای لرد از صدها سال پیش با همین نام به مردم منطقه معرفی شده که دارای چشم اندازی زیبابوده و میهمانان بسیاری را در این فصل از سال به سوی خود می‌کشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.