https://didshahr.ir/7881

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه بررسی قابلیت‌های گردشگری و رفع موانع و نواقصات موجود برای توسعه گردشگری نمین گفت: شهرستان نمین با دارا بودن مناطق گردشگری بکر از مناطق هدف گردشگران داخلی و خارجی است.

 

 

 

نمین

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، نادر فلاحی در جلسه بررسی قابلیت‌های گردشگری و رفع موانع و نواقصات موجود برای توسعه گردشگری نمین در فرمانداری این شهرستان تصریح کرد: شهرستان نمین با دارا بودن منطقه نمونه گردشگری فندقلو، دریاچه سوها، ارتفاعات حور و جنگل‌های ویلکیج از مناطق هدف گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: موقعیت ممتاز آب و هوایی فرصتی برای این شهرستان جهت معرفی به عنوان پایلوت بوم گردی در استان است و اداره کل نیز آماده ارائه مجوز به بوم گردی ها با کمترین بروکراسی اداری و ارائه تسهیلات است.

گردشگری استان اردبیل با تامین اعتبار تقویت می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و طی سال های اخیر تلاش ما بر این بوده تا با رفع موانع سرمایه گذاری بتوانیم تاسیسات گردشگری را تقویت کنیم.

فلاحی با ذکر مثالی به مطالعه منطقه نمونه گردشگری فندقلو اشاره کرد و گفت: با اتمام مطالعات عملیات اجرایی زیرساخت راه( آسفالت) دسترسی فندقلو در حال اجرا است.

وی افزود: علاوه بر این به منظور تقویت تاسیسات اقامتی و افزایش ماندگاری مسافران با رفع موانع و حمایت اداره کل، هتل ۴ ستاره در شهرستان نمین احداث می‌شود.

معرفی جهانی عنبران نمین بعنوان روستای جهانی صنایع دستی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یکی دیگر از توانمندی های این شهرستان را صنایع دستی آن عنوان کرد و گفت: در پی ثبت ملی گلیم عنبران و ثبت جهانی نشان جغرافیایی ورنی مغان، به دنبال معرفی عنبران به عنوان روستای جهانی صنایع دستی و نمین به عنوان شهر ملی گلیم هستیم.

فلاحی تاکید کرد: تبلیغات، ارائه محصولات و تمام اتفاقات فرهنگی و اقتصادی نمین باید به‌گونه‌ای باشد که نام نمین و عنبران با صنایع دستی عجین شود.

وی تمرکز بر روی رونق صنایع دستی را با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال مبنی بر رونق تولید که از سوی ایشان مزین شده است را در دستور کار اداره کل اعلام کرد.


گردشگری استان اردبیل | میراث فرهنگی استان اردبیل | نادر فلاحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.