https://didshahr.ir/8168

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل اهمیت جذب گردشگر میراث فرهنگی به وزارت تبدیل شده است و تحمیل بار مالی بر دولت نخواهد داشت.

 

میراث فرهنگی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، محمد فیضی اظهار داشت: در سال جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند با بودجه فعلی خود به فعالیت‌ها ادامه دهد و در ادامه از سال آینده با برنامه‌های پیشنهادی وزیر بی‌شک تغییراتی در بودجه متناسب با برنامه‌های ششم توسعه اعمال خواهد شد.

وی افزود: هدف از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه افزایش بار مالی نبوده و مجلس طرح تبدیل را با هدف برنامه پذیری این مجموعه و در ادامه افزایش نظارت بر برنامه های اجرایی این مجموعه مطرح و در نهایت مصوب کرد.

اهمیت گردشگری در مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مباحثی همچون جذب و ماندگاری گردشگر، درآمدهای صنایع دستی، صیانت از میراث فرهنگی و انتقال هویت تاریخی و فرهنگی به نسل‌های آتی از اهمیت ویژه برخوردار است و به همین دلیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شکل منسجم‌تر و مطلوب‌تری می‌تواند این مباحث را دنبال کند.

فیضی با تاکید به اینکه موضوع گردشگری امروز در مباحث اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی تاثیر‌گذار است، گفت: به دلیل اهمیت روزافزون این مباحث بود که نمایندگان طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مطرح کردند.

وی اولین ضرورت این مجموعه را متعادل سازی و توازن بخشی به برنامه‌های هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی عنوان و اظهار کرد: انتظار می‌رود وزیر این مجموعه نسبت به تحقق این موضوع تمامی توان خود را به کار گیرد.

تصدی گری وزارت میراث فرهنگی بدست مونسان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عمر باقی مانده دولت علی اصغر مونسان گزینه مناسبی برای تصدی‌گری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و با توجه به اینکه پیش از این مونسان در بدنه دولت و به عنوان معاون رئیس جمهور فعالیت داشته بی‌شک حضور وی در وزارت خانه پیشنهادی اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص برخی تاکیدات مبنی بر ضرورت تغییر نیروی انسانی در بدنه سازمان سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بی‌شک وزیر انتخابی متناسب با نیاز این مجموعه رفتار خواهد کرد و خود بنده در تغییر نیروی انسانی نظر خاصی ندارم.

فیضی ابراز امیدواری کرد مطابق نظرات نمایندگان ارتقا این سازمان به وزارت خانه موجب انسجام، تعادل و توازن برنامه‌ها شده و در عین حال توسعه اقتصادی از محل گردشگری را به دنبال داشته باشد.


گردشگری استان اردبیل | وزارت میراث فرهنگی | نماینده مجلس | محمد فیضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.