https://didshahr.ir/8767

استاندار اردبیل خواستار بررسی دقیق و تعریف اهداف مشخص را از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار شد.

 

اکبر بهنام جو

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی متغیرهای تاثیرگذار گردشگری بر اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: وظیفه کنونی ما استخراج مسائل مختلف پیش‌روی گردشگری در سطح کشور است زیرا تسلط بر وضعیت کشور می تواند ما را برای ترسیم هرچه بهتر راهبردها در مقیاس استانی کمک کند.

وی نحوه ترسیم راهبرد را مطالعه و بررسی وضع موجود ایران، بررسی نمونه موردی کشورهای موفق و ترسیم ساختار و طراحی چشم‌انداز برای ارتقا گردشگری بیان کرد و گفت: بررسی‌ها و مطالعاتی که بر روی کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود باید بومی سازی و متناسب با هویت ایرانی-اسلامی تدوین شود.

نبود برنامه واحد برای توسعه گردشگری معضل مهم استان اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ارزان بودن سفر به ایران مسئله‌ای غیر قابل انکار است، اذعان کرد: تنوع طبیعی و زیستی جانوری، غنای فرهنگی، تنوع اقوام، تعدد و تکثر مواریث فرهنگی، همجواری به دریا از شمال و جنوب از نقاط قوت گردشگری ایران است.

بهنام جو نبود برنامه جامع واحد برای توسعه گردشگری را یکی از معضلات مهم برشمرد و اضافه کرد: لازم است در این خصوص از نظرات کارشناسان و متخصصین امر استفاده شود.

پیش از این رئیس شورای برنامه ریزی استان، بررسی دقیق و تعریف اهداف مشخص را از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار شده بود.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری اردبیل | میراث فرهنگی اردبیل پ استانداری اردبیل | اکبر بهنام جو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.