https://didshahr.ir/9744

سومین پل استان در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال با اختصاص ۸ میلیارد تومان که از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود در حال تکمیل است.

 

پل معلق پیر تقی

پل معلق پیرتقی خلخال

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از احداث سومین پل معلق این استان در شهرستان خلخال خبر داد.

نادر فلاحی اظهار داشت: پیش از این دو پل معلق در مشگین شهر و هیر احداث شده و سومین پل در منطقه نمونه گردشگری ازناو احداث می‌شود.

وی افزود: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود و تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن ۸ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: عملیات عمرانی این پروژه آغاز شده و راه دسترسی، پلکان‌های مسیر و زیرساخت‌های مورد نیاز در حال اجرا است.

فلاحی با تاکید به اینکه این پل به طول ۵۳۸ متر و با ارتفاع ۹۸ متر احداث می‌شود، افزود: موافقت اصولی احداث پل با هدف توسعه گردشگری جنوبی‌ترین شهر استان اردبیل صادر شده است.

دنبال جذب و افزایش ماندگاری مسافران در استان هستیم

وی با تاکید به اینکه شهرستان خلخال نقطه اتصال چهار استان زنجان، آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل است، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌هایی از این دست به دنبال جذب و افزایش ماندگاری مسافران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: به موازات توسعه تاسیسات گردشگری خلخال لازم است زیرساخت‌های این شهرستان به ویژه محورهای مواصلاتی نیز توسعه یابد.

فلاحی گفت: این شهرستان می‌تواند پذیرای مسافرانی که از استان‌های همسایه وارد اردبیل می‌شوند شده و خود به یکی از مناطق توسعه گردشگری شمال غرب کشور تبدیل شود.


مناطق گردشگری استان اردبیل | گردشگری خلخال | پل معلق 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.