https://didshahr.ir/9919

راه‌اندازی سایت مشاهده تصاویر آنلاین جانوران وحشی منطقه آق داغ با نصب دوربین‌های مدار بسته مختلف برای گردشگران با اخذ هزینه‌های ورود گردشگران به سایت فراهم می شود.

 

آق داغ

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های گردشگری و حیات وحش منحصر بفرد منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به نحو احسن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح‌های گردشگری مناسبی در اق داغ خلخال اجرا می شود

اکبر بهنامجو در بازدید از پاسگاه محیط‌بانی روستای سوسهاب در دامنه کوه آق‌داغ خلخال افزود: طرح‌های گردشگری مناسبی در این منطقه اجرا و زمینه حضور انبوه گردشگران برای بهره‌مندی از این موهبت الهی و همچنین رونق اقتصادی مردم فراهم خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش محیط‌بانان منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال اظهارداشت: این منطقه زیست‌گاه انواع گونه‌های نادر جانوری بوده و از این ظرفیت خاص منطقه برای جلب توجه گردشگران می‌توان نهایت استفاده را برد.

اعتبارات طرح های گردشگری آق داغ افزایش می یابد

استاندار اردبیل گفت: انتظار از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل راه‌اندازی سایت مشاهده تصاویر آنلاین جانوران وحشی این منطقه با نصب دوربین‌های مدار بسته مختلف و فراهم کردن زمینه تماشای وحوش از طریق این دوربین‌ها برای گردشگران با اخذ هزینه‌های ورود گردشگران به سایت است.

بهنام جو تشریح کرد: برای دست‌یابی به اهداف گردشگری منطقه ضمن دعوت از مسئولان ادارت کل میراث فرهنگی وحفاظت محیط زیست استان به همکاری و سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری در منطقه آق‌داغ خلخال، در سال آینده اعتبارات مربوط به اجرای طرح‌های گردشگری این منطقه را بطور محسوسی افزایش خواهیم داد.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان با دعوت از تورهای داخلی و خارجی به این منطقه و راه‌اندازی موزه حیات وحش می‌تواند در راه توسعه و رونق صنعت گردشگری این منطقه قدم بردارد.

خسارات ناشی از حمله وحوش به دامداران پرداخت شود

استاندار اردبیل افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم با ایجاد منطقه قرق شکار و رهاسازی پرندگان شکاری پرورش یافته در قفس زمینه را برای حضور شکارچیان ،استفاده از طبیعت بدون لطمه به آن و حضور بی‌شمار گردشگران علاقه‌مند به شکار و طبیعت‌گردی داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کند.

بهنام جو اظهار کرد: در کنارحمایت از محیط‌بانان خلخال برای مقابله با هرگونه تعرض به مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست شهرستان انتظار داریم اختلافات موجود بین کشاورزان و دامداران منطقه با محیط زیست و منابع طبیعی از طریق طرح موضوع در کمیته رفع تداخل حل و فصل شده و همچنین خسارات ناشی از حمله وحوش به احشام دامداران نیز از طریق این اداره کل تامین به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

قله سه هزار و ۳۲۲ متری آق‌داغ خلخال به عنوان دومین قله مرتفع استان اردبیل پس از سبلان، علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش کشور است که وحوش کمیابی همچون پلنگ ایرانی، کل و بز، کبک دری و انواع گیاهان دارویی نایاب را در دل خود جای داده است.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری خلخال | قلعه آق داغ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.