https://didshahr.ir/995

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بیست و یکمین مرحله ی جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شمالغرب کشور با حضور 6 استان کشور به مدت دو روز در اردبیل آغاز شد.

به گزارش دیدشهر، زعفر احدزاده، در آغاز مرحله منطقه‌ای این جشنواره اظهار کرد: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه یک کشور با شعار قصه زندگی من و تمرین زندگی در سالن سینما تربیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۳۰ قصه‌گوی برگزیده از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل طی دو روز باهم به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: 30 قصه گوی برتر 6 استان در گروه های سنی مختلف با مهارت و هنرمندی خود در این جشنواره رقابت و 5 منتخب برتر در آذرماه همزمان با شب یلدا در مرحله پایانی جشنواره در تهران حضور خواهند یافت.

احدزاده افزود: این جشنواره با همراهی کودکان، نوجوانان و حضور علی خانجانی، حسن دولت‌آبادی و مجید قناد به‌ عنوان داوران این مرحله کار خود را آغاز کرد.

در روز نخست این جشنواره که با «تَکَم گردانی» پدربزرگ قصه‌گو، پخش کلیپ و هنرنمایی اعضای گروه سرود کانون اردبیل همراه شد، لیلا فرید، حکیمه ربی‌پور، سمیرا رجبی و آزاده آقامیربها با قصه‌های عمو نوروز و خاله بهار، قصه زندگی، رویاهای زندگی زیبا و رازخوشبختی به هنرنمایی پرداختند.

سلطان و جیران، روی مرمر سفید، دوای محبت، قصه بابا و هم‌چنین خیاط و مرد حیله‌گر نیز قصه‌هایی است که به ترتیب از سوی عباس عسگرزاده، سیمین محمد پور، سید زهرا کاظمی، محسن وظیفه و فرزانه گلدوزان روایت شد.

رسول صالحی، افسانه بازیار، اکرم ربانی و شیدا نصرتی نیز قصه‌گویانی هستند که عصر همین روز به اجرای قصه‌های هندوانه، خانه پرسروصدا، آرزوی کلاغ و دیو نمکی خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.