https://didshahr.ir/10112

در این گزارش، اشاره ای کوتاه به مناطق تفریحی و طبیعی شهر اردبیل خواهیم داشت.

اردبیل

 

به گزارش دیدشهر، تنوع آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی؛ اردبیل را به یکی از شهرهای زیبای ایران تبدیل کرده است.

شاید بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی این شهر باشد یا شاید دریاچه شورابیل معروف ترین محل دیدنی و تفریحی اهالی این شهر باشد، اما آثار گردشگری و تاریخی اردبیل به این ۲ مکان محدود نمی شود.

 

شورابیل؛ نگین نیلگون اردبیل

مثلا خیلی از شما شاید نام دریاچه نئور را تا به حال نشنیده باشید. یکی از زیباترین محل هایی که در اردبیل وجود دارد، اما زیاد مورد توجه نیست همین دریاچه نئور است.

طبیعت این دریاچه جلوه خوش منظر و بی بدیلی در این دیار است که در دامنه کوه های زیبای باغ ور و در جنوب شرقی اردبیل قرار گرفته است.

البته نئور ۵ ماه از سال را در سکوت سنگین یخبندان است، اما با نفس حیات بخش بهار جان می گیرد و همه ساله علاوه بر پرورش ده ها تن ماهی قزل آلای رنگین کمان با عطر دل انگیز و طراوت وصف ناپذیرش میزبان هزاران شیفته طبیعت است.

 

دریاچه نئور، دریاچه ای زیبا در دلهای کوه های باغرو

 

این مکان زیبا با وسعتی نزدیک به ۱۸۰ هکتار به خاطر داشتن محیطی امن و بکر، مامن پرندگان مهاجر از قبیل چنگر و آبچیک و انواع مرغابی است.

دریاچه شورابیل هم از دیگر مناظر و جاذبه های گردشگری اردبیل است که از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به شمار می رود.

اردبیل در کنار زیبایی های طبیعی و تاریخی با غذاهای محلی اش نظیر آش دوغ، پیچاق قیمه، لونگی، خشیل، هرا، قویماق، تورشی قرمه، ساج ایچی، سبزی قورمه محلی، سوغان سو، اوماج آشی، یارما آشی، بوزباش، قاتیق خوروشی، تاس کبابی، چیغیرتما، ساری حالوا، ترحالوا، زنجبیل حالواسی، قیساوا، قیقاناق و… پذیرای مسافران و گردشگران است.

در کنار تمام زیبایی ها در شهر اردبیل بیش از ۵ خانه قدیمی نظیر خانه ارشادی، رضازاده، مناف زاده و حمام های تاریخی ابراهیم آباد، شیخ، پیرزرگر، اوچدکان، سید آباد، ملاهادی و یعقوبیه وجود دارد که در کنار پل های تاریخی پل ابراهیم آباد، سید آباد، یعقوبیه، الماس و سه چشمه کلخوران خودنمایی می کند و در ایام مختلف پذیرای مسافران و گردشگران است.

 

پل های تاریخی استان اردبیل یادگاری از دوران صفوی

 

زندگی کوچ نشینی و روستانشینی در این دیار هم سبب شده که اردبیل در زمینه تولید محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی زیبایی های خاص خودش را داشته باشد. ورنی، مسند، گلیم، جاجیم، جوراب پشمی و خورجین دوزی از جمله صنایع دستی اردبیل است.

اردبیل این روزها با تمام جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری خود آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و در جای جای این دیار اهالی با صفا و مهمان نواز آماده پذیرایی از رهگذران نوروزی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.