https://didshahr.ir/17034

رئیس شورای شهر اردبیل با اعلام آمادگی شورای شهر اردبیل برای تشکیل کمیته اجرای پروژه‌ های مشترک با اداره کل میراث‌ فرهنگی استان گفت: از پیشنهاد مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل در این زمینه استقبال می‌ کنیم.

شورای شهر

 

به‌گزارش دیدشهر؛ جواد انصاری در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: از پیشنهاد تشکیل کمیته کاری و اجرایی برای تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک با میراث فرهنگی اردبیل در سطح شهر استقبال می‌کنیم و آماده هر گونه همکاری در این زمینه با حضور نماینده استانداری و شهرداری هستیم.

او با تاکید بر وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر بین شورای شهر، شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهر اردبیل بیان کرد: در حال حاضر انسجام و هماهنگی بین اعضای شورای شهر وجود دارد که این امر می‌تواند زمینه برای توسعه شهر و رونق گردشگری را فراهم آورد.

رئیس شورای شهر اردبیل با قدردانی از اقدامات میراث فرهنگی اردبیل در سطح شهر اردبیل از قبیل ساماندهی و احیای بافت تاریخی بازار اردبیل، جمعه مسجد، شیخ صفی‌الدین اردبیلی افزود: اقدامات لازم در زمینه جابه‌جایی پل چوبی انجام می‌شود.

تعریف پروژه‌های مشترک گردشگری با شورای شهر اردبیل

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد‌: در راستای تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک گردشگری، میراث‌فرهنگی و گردشگری در شهر اردبیل ضروری است تا کمیته اجرایی در این زمینه با همکاری و مشارکت شورار شهر اردبیل تشکیل و با عملیاتی کردن طرح‌های مشترک روحیه امیدواری را در بین مردم افزایش دهند.

او با اعلام آمادگی میراث‌فرهنگی اردبیل برای همکاری با شورای شهر و شهرداری اردبیل در راستای توسعه گردشگری شهر اردبیل گفت: انتظار می‌رود با توجه به اینکه در مرکز استان هتل‌های چهارستاره احداث نشده، برای احداث این هتل معافیت و یا تخفیفات ویژه عوارض از سوی شهرداری ارائه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل توسع تولید و فروش صنایع‌دستی را از برنامه‌های این اداره کل در سال جهش تولید برشمرد و بیان کرد:‌ در صورت اختصاص زمین از سوی شهرداری در ورودی‌های شهر اردبیل و شورابیل بازارچه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود.

فلاحی با تبریک انتصاب جواد انصاری به عنوان رئیس و زهرا قدیمی به عنوان نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود:‌ با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان اردبیل، برای تبدیل این ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل انتظار می‌رود شورای شهر و شهرداری یاریگر این اداره‌کل باشند.

او اردبیل را از شهرهای موفق در همکاری و تعامل بین شورا، شهرداری و میراث‌فرهنگی دانست و تصریح کرد:‌ در راستای تداوم و افزایش این همکاری‌ها آماده تعامل همه‌جانبه هستیم.

تعامل همه‌جانبه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی اردبیل در اجرای برنامه‌های مشترک

زهرا قدیمی نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز با قدردانی از عملکرد میراث‌فرهنگی اردبیل در سطح استان اردبیل اظهار کرد: وجود تیم قوی در مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی اردبیل و در راس آن مدیریت توانمند و شایسته این دستگاه سبب شده تا شاهد رشد و رونق در اجرای پروژه های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در اردبیل باشیم.

او با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از کرونا را بخش گردشگری متحمل شده است، گفت:‌ آماده همکاری و تعامل همه‌جانبه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در اجرای برنامه‌های مشترک در اردبیل هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.