https://didshahr.ir/17942

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: به دنبال ثبت ملی پادگان اردبیل، در زمینه تعیین حریم این اثر اقدامات به زودی آغاز می‌ شود.

اردبیل

 

به‌گزارش دیدشهر؛ کریم لطفی در جلسه کارشناسی تعیین حریم پادگان اردبیل اظهار کرد: تعیین حریم پادگان اردبیل پس از ثبت ملی این اثر که یکی از مهمترین اقدامات در سطح استان در این حوزه به شمار می‌رود، در اولویت قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

او افزود: در راستای تعیین حریم این اثر ملی اولین جلسه کارشناسی تعیین حریم پادگان اردبیل در دفتر معاونت میراث فرهنگی اردبیل با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه تظکیل و مقرر شد تا برای تعیین حریم پادگان اردبیل اقدامات لازم انجام ‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: حفظ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران، از جمله اهداف ثبت ملی پادگان اردبیل به شمار می‌رود تا گامی در راستای حفاظت از این اثر برداشته شود.

لطفی عنوان کرد: پادگان اردبیل قدمتی نزدیک به صد سال دارد که قرار گرفتن آن در فهرست آثار ملی به عنوان اثری تاریخی و فرهنگی زمینه برای معرفی و بهره‌برداری هر چه بهتر از آن را فراهم خواهد کرد که با توجه به اهمیت این امر اقدامات برای تعیین حریم این اثر به زودی آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.