https://didshahr.ir/19152

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: طرح مطالعاتی بازار تاریخی اردبیل در حال تکمیل بوده و به زودی شاهد آغاز کاوش و مرمت سراهای زنجیرلو و برنج ‌فروشان در این بنای تاریخی خواهیم بود.

راسته بازار اردبیل

 

به‌گزارش دیدشهر؛ نادر فلاحی در نشست با فعالان بازار اردبیل اظهار کرد: طرح مطالعاتی بازار تاریخی اردبیل در حال تکمیل بوده و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند که با توجه به این امر برنامه‌ریزی برای اجرای آن در حال انجام است.

او افزود: پس از تصویب و ابلاغ طرح در شورای فنی در زمینه مرمت و احیای بازار تاریخی در بخش های مختلف اقدامات لازم انجام می‌شود که در راستای تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و مقرر است تا احیای سرای زنجیرلو و برنج‌فروشان با نظارت این اداره کل انجام شود.

 

راسته بازار اردبیل

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به نمونه موفق احیا و بازسازی در بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل در سرای وکیل بیان کرد: برای احیا و بازسازی سرای زنجیرلو و برنج‌فروشان نیز آماده همکاری هستیم که در این راستا تامین برخی مصالح برای مرمت به صورت عین به عین این سراها توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام می‌شود.

فلاحی ادامه داد: در زمینه کاوش نیز مجوزهای لازم اخذ شده و با نظارت میراث‌فرهنگی توسط کارشناسان باستان‌شناسی در این زمینه اقدام و عملیات کاوش آغاز خواهد شد.

او با اشاره به تاکید دادستان اردبیل بر همکاری بازاریان و کسب در زمینه احیای این مجموعه‌ گفت: در صورت عدم همکاری از سوی فعالان بازار دستگاه قضایی برخورد قانونی را در این زمینه انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.