https://didshahr.ir/6332

پیست اسکی آلوارس در دامنه‌های سبلان واقع شده است که بزرگترین پیست اسکی از لحاظ وسعت در ایران و بهشت کسانی است که از محیط‌های شهری خسته شده‌اند و از ورزش کردن در دل طبیعت لذت می‌برند.

پیست اسکی

به گزارش دیدشهر، آلوارس یک مجموعه تفریحی زمستانی است که در تابستان به یکی از تفرجگاههای محبوب منطقه تبدیل می شود.

روستای آلوارس با استقرار در دامنه کوه سبلان و ارتفاعات سرسبز و جذاب، در شمار زیباترین روستاهای پیرامون کوهستان سبلان و ایران است.

این روستا که پیست آلوارس، نام خود را از آن گرفته با چشمه‌های جوشان و آب‌های روان، زیباترین چشم‌اندازهای روستایی غرب ایران را همچون نقاشی‌ها و مینیاتورهایی جلوی چشمانتان می‌آورد.

آلوارس

فعالیت بزرگترین پیست اسکی کشور در این منطقه ظرفیت بزرگ گردشگری را برای استان ایجاد کرده است، تجربه‌ی رفتن به آلوارس یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطرات اسکی برای شما خواهد شد.

پیستی که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرارگرفته بزرگترین پیست اسکی ایران است که در دامنه‌های مرتفع جنوبی قله سبلان واقع شده و تنها ۲۴ کیلومتر از سرعین فاصله دارد.

با وجود گرمای ۳۵-۴۰ درجه‌ای هوای تابستان در اردبیل و سرعین با اینکه این مکان در ۳۰ کیلومتری سرعین قرار دارد می‌توان برف را در این مکان بوضوح دید و لمس نمود، سبب شده تا علاقمندان اسکی بتوانند شش تا هشت ماه بی دغدغه از حضور در آن لذت ببرند.

یک آموزشکده اسکی در پیست اسکی آلوارس قرار گرفته، بنابراین اگر در اسکی حرفه‌ای نیستید یا هیچ چیز در این باره نمی‌‌‌دانید، نگران نباشید.

این پیست اسکی در سال  ۸۴-۸۵ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

پیست اسکی

 

امکانات پیست اسکی آلوارس

امکانات تفریحی و گردشگری مثل سرسره بازی، کارتینگ، تله سی یژ گرفته تا مسیر پیاده روی، امکاناتی است که در آلوارس منتظر شماست و انگیزه چنین سفری را بیشتر هم خواهد کرد.

آدرس:

پیست اسکی آلوارس سرعین: اردبیل- سرعین- ۲۴ کیلومتری سرعین- روستای آلوارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.