https://didshahr.ir/6411

انگوت یکی از بخش های شهرستان گرمی با جاذبه های طبیعی و تاریخی که هدف گردشگری بسیاری از مسافران در ایام تابستان می تواند باشد.

 

انگوت

به گزارش دیدشهر، اٌنگ در ترکی قدیم به معنی رنگ بوده و با پسوند اوت ترکی بصورت جمع درآمده است.

این کلمه برای نامیدن قومی مغول که در زمان چنگیز خان می زیستند بکار رفته است، قبیله انگوت بعدها در میان ترکان جذب شدند و پس از هجوم مغولان به سمت غرب به همراه آنان به آسیای میانه رفتند.

نام آن‌ها در میان قبایل خانات بخارا نیز آمده است و آبادی‌هایی با نام آن‌ها در آسیای میانه، مغولستان، روسیه، کریمه و ترکیه به وجود آمده است.

دهستان انگوت شرقی – دهستان انگوت غربی (قره آغاج) – دهستان پائین برزند, روستاهای قره آغاج و زیوه از روستاهای بزرگ بخش انگوت دشت مغان می باشد.

بنابر سرشماری مرکز آمار، جمعیت بخش انگوت شهرستان گرمی مغان در سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۰۰۰۰ نفر بوده اشت.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری بخش انگوت می توان به روستاهای هدف گردشگری قلعه برزند و دومولو، آبشار چالچوخور، دره و کوه و قلعه آنزیر داغی و …. می توان اشاره کرد.

روستای هدف گردشگری قلعه برزند در فاصله سی کیلومتری بخش انگوت از توابع شهرستان گرمی  در ارتفاع ۱۰۹۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

جاذبه های شاخص آن عبارتند از امامزاده محمد حنیفه، قبرستان قدیمی، بقایای قلعه افشین، باغات میوه و کوچه باغها، تپه موزیک، یاریم تپه سی، رودخانه برزندچای، عشایر شاهسون مغان و کمپینگ رفاهی و گردشگری

روستای دومولو در بخش انگوت بهشتی گمشده در طبیعت است.

انگوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.