https://didshahr.ir/8521

عمارت شهرداری اردبیل از گونه‌های خاص معماری در استان اردبیل است که با تبدیل شدن این مکان به موزه گردشگران علاقه مند به گذشته اردبیل میتوانند از این مکان بازدید کنند و به اطلاعات تاریخی خود در مورد پیشینه ی اردبیل بافزایند.

 

عمارت

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، این عمارت در ۳ طبقه طراحی و اجرا شده و دقیقا روی آثار و بقایای معماری نارین قلعه ساخته شده است.

کل مساحت ساختمان ۱۸۴۲ متر مربع است که هر طبقه آن شامل ۶۱۴ متر مربع می‌باشد.

 

عمارت

 

این ساختمان که در حال حاضر به عنوان ساختمان شهرداری در حال استفاده می‌باشد در سال ۹۶ تبدیل به موزه شد.

موزه عمارت شهرداری اردبیل بعنوان یک مجموعه فاخر در شهر بوجود آمده است که گنجینه هایی از هویت تاریخ و پیشینه اردبیل را در خود گنجانده و مفاخر و مشاهر شهر را برای آیندگان معرفی میکند.

هرگونه دخل و تصرف و تغییرات فیزیکی در این مجموعه ممنوع می‌باشد و تمامی مراحل حفاظتی و مرمتی آن و تغییر کاربری باید با نظارت میراث فرهنگی انجام شود.

 

عمارت

 

براساس انتخاب شورای کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، موزه شهرداری اردبیل در بخش “موزه های دولتی متوسط” در سال ۱۳۹۷ درشاخص گردآوری، حائز رتبه ی نخست کشوری شد.

اکنون این عمارت از ۱۷ بخش از جمله طب و طبابت، چاپ و مطبوعات، شهرداران، صنوف، عکاس خانه، تعزیه و سایر بخش ها تشکیل شده است که مجموعه ای ماندگار و فرهنگی برای شهر است.

حفظ میراث فرهنگی، تاریخی و هنری در دنیای امروز در اولویت کارهای مهم قرار دارد و اقدام شهرداری اردبیل نیز در زمینه بازآفرینی عمارت قدیمی شهرداری این شهر کاری ارزشمند و ستودنی است.

 

عمارت

 

 

 


 

گردشگری استان اردبیل | گردشگری اردبیل | موزه شهرداری اردبیل | عمارت شهرداری 

 

بیشتر بدانید

حقایقی در مورد موزه عمارت شهرداری اردبیل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.