https://didshahr.ir/1925

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از افتتاح مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین خبر داد وگفت: نباید کودکان را در محیطی که فضای پلیسی دارد و محیطی همراه با مجرمان و فضایی پرتنش و اضطراب‌آور برای کودکان وجود دارد و سبب ترس و مشکلات روحی آنان می‌شود قرار دهیم .

به گزارش دیدشهر، یوسف خدادادی  در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: با توجه به این که دادگاه مکان مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان نیست و سبب تضعیف روحیه کودکان و نوجوانان می‌شود به همین دلیل باید مراکزی مجزا برای کودکان فراهم شود تا کودکان از این محیط‌ ها دور بمانند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی نباید کودکان را در محیطی که فضای پلیسی دارد و محیطی همراه با مجرمان و فضایی پرتنش و اضطراب‌آور برای کودکان وجود دارد و سبب ترس و مشکلات روحی آنان می‌شود قرار دهیم که بی‌شک راه‌اندازی این مرکز سبب حل این مشکل خواهد شد.

کودک طلاق

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز شرایطی فراهم می‌شود که کودکان بتوانند در محلی آرام و بدون تنش با والدین خود ملاقات کنند و از مشاوره‌های تخصصی همچون در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شوند که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

خدادادی اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق هستیم که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب و ترویج برنامه‌های مناسب است چرا که علاوه بر تاثیرات منفی طلاق در جامعه مهم‌ترین آسیب و ضربه به کودکان وارد می‌شود که امیدواریم از ظرفیت مشاوره‌ها به شکل مناسب استفاده شود تا خروجی مورد انتظار را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در این مرکز خدماتی همچون مشاوره های تخصصی در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه کاهش طلاق، کمک به کودکان طلاق و همچنین مشاوره به زوج‌های طلاق گرفته برای انتخاب صحیح در ازدواج دوم ارائه خواهد شد.

    https://didshahr.ir/1925

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.