https://didshahr.ir/11887

طی ۲ سال اخیر اردبیل، توانسته به قطب گردشگری کشور تبدیل شده و با رشد قابل توجه سفر گردشگران خارجی و داخلی مواجه شود.

 

اردبیل

 

به گزارش دیدشهر، اردبیل متجاوز از ۳ هزار جاذبه طبیعی و تاریخی از جمله ۱۴ قله با ارتفاع بالای ۳ هزار متر، زمین گرمایی، ۵ جنگل، بیش از ۴۰ تالاب و تنها دریاچه درون شهری طبیعی است.

از این تعداد ۱۰۷۳ مورد به ثبت ملی و مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به ثبت جهانی رسیده است.

 تعدد جاذبه‌ها و معرفی مطلوب مسبب رشد گردشگران استان

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تعدد جاذبه‌ها و معرفی مطلوب آن موجب شده تا با رشد مراجعه به استان مواجه شویم.

نادر فلاحی با بیان اینکه آمار دقیق حضور و ماندگاری گردشگران صرفا از طریق فروش بلیط و پذیرش در مراکز اقامتی امکان پذیر خواهد بود، اظهار کرددر ۹ ماهه نخست امسال ۳۹۶ هزار و ۱۴۰ نفر شامل ۳۸۳ هزار و ۹۷۶ گردشگر داخلی و ۱۲ هزار و ۱۶۴ گردشگر خارجی از موزه ها بازدید کردند.

وی اضافه کرد: رشد بازدید گردشگران خارجی ۹۶.۳ درصد، گردشگران داخلی ۳۸.۸ درصد و مجموع بازدیدها ۴۰ درصد است.

 

پل هفت چشمه اردبیل

 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آمار بازدید از پل معلق مشگین شهر طولانی‌ترین پل قوسی خاورمیانه از ابتدای امسال ۳۵۰ هزار نفر با رشد ۲۰ درصد به نسبت سال گذشته همراه است.

فلاحی اظهار کرد: آمار مراجعه به پیست اسکی آلوارس از ابتدای امسال ۵۰ هزار خودرو که با احتساب هر خودرو چهار سرنشین ۲۰۰ هزار نفر است که رقم برابری در کل سال گذشته ثبت شده است.

افزایش ۴۰ درصدی بازدید گردشگران از اردبیل

وی با بیان اینکه آمار تردد از پایانه مرزی در ۷ ماهه امسال۹۲۳ هزار و ۷۱۰ نفر و ورودی خارجی ۴۲۰ هزار و ۳۷۸ نفر که به نسبت ورودی خارجی مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان داشت: آمار کل تردد سال گذشته پایانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۳۴ نفر و ورودی خارجی کل سال گذشته ۶۵۷ هزار و ۹۴۵ نفر است.

 

توریست گردشگر

 

فلاحی با اذعان به اینکه در استان ۳۳ هتل، ۹۰ هتل آپارتمان، ۶۸ مهمان پذیر، یک متل و ۶۵ بوم گردی داریم، ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی اقامت داشتند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه کل اقامت سال گذشته۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: ۱۰ آبدرمانی در سرعین، ۱۰ مورد در مشگین و یک مورد در کوثر داریم.به غیر از این چندین آبدرمانی سنتی مانند گاومیش گلی دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در۸ ماهه امسال حدود ۶ میلیون مسافر به آبهای درمانی مراجعه داشتند.در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داریم ؛کل مراجعه سال گذشته به آبهای درمانی نیز ۶ میلیون نفر است.

گزارش از ونوس بهنود


گردشگری استان اردبیل | سایت گردشگری استان اردبیل | گردشگری اردبیل| میراث فرهنگی| گزارش

    https://didshahr.ir/11887

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.